7 grešaka koje možete napraviti kad započnete startup

Ponekad je najbolje da naučite na tuđim greškama kako nešto NE treba raditi.

Mnogi su otpočinjali startup-ove koji su se ubrzo i gasili. U čemu su grešili?

U ovom tekstu smo pisali o najčešćim greškama koje se prave prilikom pokretanja startup-a.

Pa da počnemo…

Greška broj 1: Pozajmili ste novac koji ne možete da vratite

Kao preduzetnik, jedna stvar koju definitivno želite imati su finansijska sredstava koja će pokriti početne troškove poslovanja.

Otišli ste do banke da uzmete kredit i dobili ste kredit. Greška kod uzimanja kredita može da bude ta što niste dobro procenili sve početne troškove, pa vam kredit nije bio dovoljan za pokriće celokupnih troškova, a posao vam se nije razvio i već kod prve otplate kredita se javlja problem nedovoljnih finansijskih sredstava.

Greška broj 2: Zaposlili ste pogrešne ljude

Pogrešno ste procenili ljude za koje ste mislili da mogu da doprinesu većoj prodaji, a do veće prodaje ne dolazi ili ste zaposlili ljude koji nisu spemni da uče i napreduju.

Greška broj 3: Čekate dugo na naplatu

Ova greška može dosta da vas košta. Kupci će vam obećavati da će platiti nakon 60 dana a taj period treba sačekati dok rate kredita pristižu svakog meseca.

Dešava se kod velikih kupaca da i ako ih pozovete nakon 60 dana da plate za robu koju su uzeli, neće platiti odmah, već ćete morati da čekate duže od obećanih 60 dana.

Problem može da se javi i kad kupci uzimaju od vas robu i plaćaju menicom. Dešava se da menica nema pokriće.

Greška broj 4: Ne znate šta potrošači žele

Niste istražili tržište pre nego što ste se uputili u posao i ne znate šta potrošači žele, šta je u trendu itd.

Postoje mnogi besplatni Google alati preko kojih tržište možete istražiti. Neki od alata koji vam mogu biti od pomoći su: Google Trends, Keyword Planner, kao i sama Google pretraga.

Greška broj 5: Luksuzno opremanje poslovnog prostora

Znate da je enterijer bitan zbog sklapanja poslova. Zbog toga ste potrošili puno novca na opremanje poslovnog prostora skupim kancelarijski nameštajem, skupim softerima za poslovanje itd.

To su zamke na koje ne treba nasedati. Utisak jeste bitan ali dok se ne ostvari nekoliko prodaja kojima možete da pokrijete troškove i ostvarite dobit za dalja ulaganja, ne trošite novac na enterijer.

Greška broj 6: Ne ulažete u marketing

Mislite da znate sve i krenete sami u marketing kampanje za koje nemate dovoljno znanja. Na kraju, niste ostvarili nikakav prihod već ste samo imali trošak.

Angažujte marketing stručnjake koji će vas koštati ali će znati šta rade, tako da sve što ulažete u marketing vama treba da se vraća bar duplo.

Greška broj 7: Ne brinite o kvalitetu proizvoda / usluga koju nudite

O kvalitetu proizvoda ili usluga morate da vodite računa. Čuli ste za recenzije kupaca na Google-u i Facebook-u?

Sigurno ne želite da se neko od vaših kupaca oglasi sa negativnim komentarima u vezi sa vašim proizvodima i uslugama.

Kaže se da će jedan zadovoljan kupac ostaviti pozitivan komentar naspram 10 nezadovoljnih.

Ljudi imaju potrebu da se žale kad dobiju nešto što je ispod očekivanja, a danas se žale preko interneta., preko recenzija koje čitaju vaši budući kupci.

Ukoliko započinjete svoj startup obratite pažnju na najčešće greške koji pokretači startupa prave i učite na tuđim greškama.

 

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

four × four =