Kako da se lokalni preduzetnici oglašavaju lokalno?

Da biste vodili uspešan i razvijen posao morate imati dobar marketinški plan i potruditi se da što više ljudi sazna za vas i vaše usluge.

Kako se to preduzetnici oglašavaju i kako predstavljaju svoj posao na lokalnom nivou?

Većina preduzetnika sa kojima smo razgovarali kažu da onog momenta kada registrujete firmu  u APR-u počinju da vam stižu ponude za moguće oglašavanje vašeg posla, to je bar slučaj kada je u pitanju glavni grad.

011info i Na dlanu su među prvima koji pošalju svoju ponudu na vašu adresu. Nekolicina koja se odlučila za oba ili jedan od ovih portala priznala je da nijedan kupac, klijent nije za njihov posao saznao ni sa jednog od pomenutih portala jer kupci traže lokalno.

Veoma bitna stavka je pronaći medij sa dovoljno uticaja kako bi ljudi poželeli da posete vaš posao i  upravo vašem biznisu ukažu poverenje.

U sveopštoj ekspanziji društvenih mreža, naročito Fejsbuka i Instagrama mladi i novi preduzetnici retko kad gledaju druge opcije.

Ukoliko nisu potkovani u polju vođenja stranica na društvenim mrežama odlučuju se za eksperte koji će to uraditi za njih. Smišljanje ackija, nagradnih igara i plaćenih reklama su kombinacije kojima preduzetnici predstavljaju svoj proizvod ili uslugu ciljanoj publici bilo da je u pitanju lokalno ili globalno.

Google my business je alat koji  predstavlja nezaobilaznu taktiku za lokalni biznis. Potpuno je besplatan i svi preduzetnici koji su dobro razradili marketing plan svog posla uvrstili su i ovaj alat.

Profil na Google My Business omogućava vašim potencijalnim klijentima jednostavan pristup najbitnijim informacijama vašeg posla, adresa, radno vreme, broj telefona i utisci prethodnih klijenata.

GMB profili se prikazuju prilikom pretrage na Guglu odmah nakon prva tri rezultata koji su rezervisani za Google Ads oglase. Takođe, putem Google analitike imaćete informaciju i ko je posetio vaš sajt i koliko se zadržao i znaćete kako na pravi način usmerite svoje oglašavanje.

Poželjno je da svaki preduzetnik uloži određena sredstva i u svoju internet prezentaciju. Samo postojanje web sajta je bitno za oglašavanje, jer na nju vlasnik delatnosti može da “ugradi” Facebook Pixel, pozadinski program sa kojim će kasnije moći da na pravi način targetira ciljanu publiku za svoj proizvod i tako im ponudi oglasna rešenja na društvenim mrežama.

Ako je u pitanju manja sredina, mnogi poslovi odlučuju da svoju reklamu, pored web stranice i društvenih mreža, urade u saradnji sa popularnim lokalnim portalima.

Ukoliko u vašem gradu postoji portal koji čita više od polovine populacije, nema sumnje da biste želeli da vaš oglas ili reklamni baner bude prvo što vide kada uđu da pročitaju određenu vest. Često se pored reklamnog banera, preduzetnici odluče i za propratni tekst koji će građane upoznati sa novim poslom u gradu i bolje im objasniti šta to oni mogu uraditi za vas.

Televizija i lokalni mediji polako gube nit sa online reklamiranjem, ne potpuno, ali retko koji novi posao želi da plati reklamu na lokalnoj televiziji ili radiju ( jer je za to potreban veći budžet), pogotovo ako je manja sredina u pitanju.

Na ovim medijima se najčešće oglašavaju već razrađeni poslovi, sa dugom tradicijom i sigurnim kapitalom.

Ali, ako imate lokalni biznis, u interesu vam je da se oglašavate lokalno online i offline.

Lokalno oglašavanje online

  • Oglašavajte se preko Facebooka, tako što ćete precizno odrediti radijus publike.
  • Oglašavajte se preko Google Ads-a, tako što ćete dobro ciljati publiku lokalnim ključnim rečima.
  • Budite prisutni na Google mapama i u Google My Business-u.
  • Oglašavajte se na lokalnim internet portalima ( na primer,  ako poslujete u Nišu imate Južne Vesti, ako poslujete u Kruševcu imate 037info, ako poslujete u Beogradu na levoj obali Dunava imate lobi-info.com,itd).

Lokalno oglašavanje offline

  • Oglašavajte se na lokalnim televizijama i radio stanicama.
  • Oglašavajte se u lokalnim novinama.

Najbolje je kad biste imali dovoljno budžeta da se reklamirate i online i offline, a ako to nije slučaj krenite od jeftijijeg oglašavanja ili oglašavanje prepustite profesionalcima.

 

 

 

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

fifteen − three =