Kako napraviti svoj brend?

Brendiranje je jedan od najbitnijih aspekata bilo kog posla, velikog ili malog, ritejl ili B2B.

Odlična i efektna brend strategija će vašem poslu dati prednost na veoma kompetetivnom tržištu.

Šta je je zapravo brend i brendiranje?

Brend je …

Jednostavno rečeno, brend predstavlja vaše obećanje klijentima. Brend im govori šta mogu da očekuju od vaših proizvoda i usluga i šta je to što vas izdvaja od konkurencije. Vaš brend predstavlja vas, ono što želite da postanete i način na koji ljudi želite da ljudi percipiraju vaš proizvod i uslugu.

Potrebno je da napravite izbor. Da li je vaš proizvod veoma skup, visoko kvalitetan ili ipak jeftin, ali veoma vredan? Ne možete biti sve i zadovoljiti potrebe svih, veoma je bitno targetiranje specifične grupe ljudi koji će biti zainteresovani za vaš proizvod ili uslugu.

Brend strategija

Odgovor na kako, šta, gde, kada i sa kim planirate da komunicirate i da mu prenesete brend poruku treba da predstavlja vašu glavnu strategiju. Mesto na kojem ćete se reklamirati je bitan deo strategije.

Vaše reklamiranje i predstavljanje brenda u javnosti mora biti strateško i konstantno, kako brend bude jačao svoje mesto na tržištu tako će se i vama povećati mogućnost da podignete cenu svojih proizvoda i usluga, za razliku od vaše, slabije konkurencije.

Klasičan primer je Koka Kola i običan gazirani sok. Koka Kola je izgradila moćan brend i kupci će uvek pre izabrati Koka Kolu nego bilo koji drugi slabo brendirani proizvod, jer sa Koka Kolom osećaju prisnost, što čine reklame urađene za posebne prilike, razne nagradne igre, odnosno približavanje publike proizvodu.

Definiši brend

Definisanje brenda predstavlja putovanje samootkrića i ono može biti dešto, neugodno i najverovatnije će vam oduzeti previše vremena. Kako biste započeli proces definisanja potrebno je da odgovorite na sledeća pitanja:

  • Koja je misija vaše kompanije?
  • Koje su benefiti i osobine vaših proizvoda i usluga?
  • Šta vaši klijenti i budući potrošači sada misle o vašoj kompaniji?
  • Koje su to osobine koje želite da vaši klijenti poistovećuju sa vašim poslom?

Uradite istraživanje. Naučite potrebe, želje, navike sadašnjih, ali i budućih klijenata. Proverite kako vaša konkurencija zadovoljava te kriterijume, nađite slabu tačku i ponudite to u svom proizvodu.

Identitet

Koren vaše kompanije je logo. Vaša veb stranica, društvene mreže, pakovanje i promo materijali. Sve što ima veze sa vašim poslom morate povezati sa logom, učiniti ga prepoznatljivim.

Odaberite boje koje će predstavljati vaš brend, mesto gde ćete postavljati logo, budite konstantni. Osmislite slogan, u jednoj kratkoj rečenici opišite osnovu svog brenda.  Klijenti će vam se uvek vraćati ako budete konstantni.

Pratite promenu u klijentima, tražite slabe tačke u konkurenciji, nudite kvalitet i budite svoji. Suština brenda ste vi i vaša briga o onima koji vaš brend konzumiraju.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

11 − nine =