Kako postati i ostati uspešan preduzetnik

Završili ste studije ili srednju školu i već nekoliko godina pokušavate da pronađete stalan posao. Stekli ste određeno radno iskustvo i imate toliko radnog staža da broj meseci možete da prebrojite na prste jedne ruke. Shvatili ste da više ne možete i ne želite da radite „na crno“. U ovom tekstu nećemo vam otkriti magičnu formulu koja će rešiti sve vaše probleme (nećemo, jer ona ne postoji), ali ćemo vam dati nekoliko saveta kako da postanete uspešan preduzetnik, i nadamo se da će vam bar neki od njih biti od pomoći.

                    Prvi koraci u pokretanju biznisa

Svima je dobro poznato koliko je za sve što radimo značajna dobra strategija i logistika. Ukoliko ste rešili da pokrenete sopstveni biznis, važno je da pre nego što se upustite u prikupljanje dokumenata potrebnih za registraciju kod Agencije za privredne registre jasno definišete čime želite da se bavite i da proverite da li u vašem kraju ili gradu postoji potreba za takvom delatnošću, odnosno ima li u vašem okruženju već dosta preduzetnika koji se bave time čime i vi nameravate. Proverite da li ima smisla da, ako u vašem kraju postoje 4 pekare vi otvorite petu. Vrlo je rizično da ulažete novac i energiju u delatnost koja nema perspektivu, jer koliko god se vi trudili da kupcima ponudite popuste, oni jednostavno neće biti zainteresovani za to zato što su zadovoljni onim što su već probali i na šta su se navikli.

Takođe je bitno da prikupite podatke o vašoj konkurenciji kako biste na osnovu njih odlučili koju to novu uslugu ili proizvod možete da ponudite klijentima odnosno kupcima. Najbolji način da se izborite sa konkurencijom jeste da budete drugačiji, da se po nečemu izdvojite od konkurenata i da time privučete klijente. Razgovarajte sa ljudima i pokušajte da doznate koja usluga bi im bila značajna i šta je to što možete da uradite kako biste poboljšali uslugu i dobili dugoročne klijente. Saslušajte sve pohvale i kritike i potrudite se da usvojite sve konstruktivne predloge.

Svaki preduzetnik želi da unapredi poslovanje i da zadobije poverenje onih zahvaljujući kojima njegov biznis opstaje. Stoga je veoma bitno da preduzetnici uspostave prijateljski odnos sa svojim klijentima i da izgrade uzajamno poverenje, jer će takve preduzetnike njihovi zadovoljni klijenti preporučivati svojim prijateljima i poznanicima. Ovakav uzajamni odnos preduzetnici treba da izgrade ne samo sa kupcima, nego i sa svojim saradnicima zato što uspešan posao gradi preduzetnik zajedno sa svojim timom zaposlenih i ako nešto u tom lancu ne štima, posao će da trpi.

                   Marketing i preduzetnički duh

Koliko god da je preduzetnik uspešan u svom poslu i zadovoljan prihodima, važno je da se uvek trudi da bude u toku sa svim dešavanjima u njegovoj branši i da konstantno radi na unapređenju i promovisanju svog biznisa. Za posao koji će stalno donositi prihode nije dovoljna samo preporuka klijenata; veoma bitnu ulogu ima dobro izgrađena marketing strategija pomoću koje će mnogo ljudi čuti za vaš biznis. Obavezno promovišite vaš biznis putem društvenih mreža i napravite internet stranicu vašeg preduzeća. Pratite šta rade vaši konkurenti i potrudite se da naučite nešto od njih.

Da bi neko postao uspešan preduzetnik, neophodno je da ima preduzetnički duh, da voli posao kojim se bavi i da je uvek spreman na sticanje novih znanja i veština. Isto tako, dobro je da preduzetnici jedni sa drugima razmenjuju iskustva. Postoje udruženja preduzetnika koja između ostalog služe upravo za to, a na društvenim mrežama može da se nađe dosta grupa u kojima se preduzetnici okupljaju i razgovaraju o svojim poslovima. Uvek izdvojte malo vremena da vidite šta se priča u tim grupama i verovatno ćete pronaći neke informacije korisne za vaš posao.

Ove godine dosta se govori o olakšicama koje će država omogućiti mladim preduzetnicima koji odluče da pokrenu sopstveni biznis, pa bi bilo dobro da se informišete o tome i proverite da li bi vam te najavljene pogodnosti mogle biti od pomoći. Ako želite da postanete preduzetnik, imajte na umu da ćete u svoj posao morati da uložite mnogo energije, truda, strpljenja, vremena i sredstava, ali ukoliko napravite kvalitetan biznis plan, računajte da će vam se uloženi trud isplatiti.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

thirteen + 1 =