Nov zakon o elektronskoj trgovini

Zakon o elektronskoj trgovini koji je usvojen jula ove godine konačno je stavio pod svoje okrilje nove poslovne modele kao što su:  dropshipping i mistery shopper (tajni kupac).

Zakon koji je do sada važio je zastareo i bilo je potrebno staviti u okvire sve prisutniju i popularniju internet prodaju.

Ovaj zakon zagovara automatsko uklanjanje oglasa sa interneta koji su postavljeni nelegalno i prodaju stvari koje mogu biti štetne po ljudsko zdravlje, misleći na hranu, suplemente i lekove. 

Takođe, u poslednjih nekoliko godina je porasla nelegalna prodaja ribolovačke opreme preko interneta.

Vlasnik oglasa koji prodaje bez posedovanja dozvole za to, odnosno propisne firme, dobiće poruku upozorenja od tržišne inspekcije.

U roku od 2 dana treba da ukloni sadržaj sa internet stranice (bilo koje društvene mreže) ili će u suprotnom tržišna inspekcija izreći novčanu kaznu.

Prodaja robe preko društvenih mreža

Prodaja robe preko društvenih mreža je dozvoljena u određenim limitima. Ako se prodaje mala količina robe, ako su u pitanju ručni rad, poljoprivredni proizvodi ili frilenserske usluge tad je dozvoljena prodaja preko društvenih mreža i internet oglasnika.

Kad se prodajte veća količina robe preko društvenih mreža, a da firma nije registrovana, tad se plaća kazna.

Inspekcija ima pravo da preko IP adrese dođe do prodavca i poseti ga lično.

Tržišni inspektori, imaju pravo da se ponašaju kao tajni kupci (mistery shopper) kako bi uhvatili nelegalne prodavce, bilo da je u pitanju internet prodaja ili pak odlazak u „poslovnicu“ prodavca.

Novi zakon po prvi put priznaje e-commerce trgovce i zakonom im dozvoljava da za svoju prodaju ne moraju da imaju fizičku prodavnicu.

Ukoliko prodavac radi samo na teritoriji države Srbije cene će izražavati u dinarima, ali ako ipak deluje šire od naše zemlje mogu iskazati svoje cene i u drugim valutama, što to pre nje bio slučaj.

Ako prodajte robu preko internet prodavnice na stranim tržištima, cena proizvoda treba da bude prikazana u valuti te zemlje.

Dropšiping je takođe našao svoje mesto u ovom zakonu.

Ovaj model internet prodaje omogućava da pojedinac postane posrednik između kupca i dobavljača određenih proizvoda. Dakle pojedinac nema robu kod sebe, kupac kupuje proizvode koji se preko pojedinčevog sajta poručuje direktno iz skladišta dobavljača. Sadržaj se šalje direktno na adresu poručioca.

Zakon o trgovini omogućava internet trgovcima da sve isprave o nabavci i prodaji robe poseduju, odnosno izdaju i šalju kupcima u formi elektronskog dokumenta, kao i da KEP knjigu vode centralizovano elektronski.

Ono što je novo po ovom Zakonu je slanje SMS poruka i mejlova samo onima koji su se na to prijavili.

Ukoliko pravna lica šalju mejlove ili SMS poruke onima koji za to nisu dali pristanak, platiće fiksnu kaznu od 100.000 din, dok preduzetnici plaćaju kaznu od 20.000 din.

Dakle, svi koji se bave e-mailing marketingom o ovome će morati da vode računa!

Nov Zakon o elektronskoj trgovinu razlikuje sniženja, rasprodaje i akcije

Sniženja mogu biti sezonska gde se roba prodaje po nižoj ceni dva puta godišnje (zimsko i letnje sniženje).

Rasprodaja se koristi samo ako trgovac hoće da zatvori posao ili rasproda robu.

Akcija označava prodaju robe po nižoj ceni maksimum 31 dan!

Nelegalan ili nedozvoljen sadržaj ne sme da se reklamira na internetu.

Nov Zakon o elektronskoj trgovini je doneo brojne promene za online poslovanje.

Nov Zakon o elektronskoj trgovini možete pročitati OVDE.

 

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

2 × 4 =