Prijava firmarine sada može i preko interneta

Od 2. septembra svi vlasnici biznisa moći će putem portala lokalnih poreskih administracija (ipa.gov.rs) da  podnesu prijavu za utvrđivanje komunalne takse za isticanje firme na poslovnom prostoru, tj.firmarine.

Šta je potrebno od dokumentacije da bi se podnela elektronska prijava za utvrđivanje firmarine?

Potreban je kvalifikovani elektronski sertifikat preko kojeg pravna lica mogu da podnesu elektronsku prijavu za jedan ili više objekata.

Na ovaj način država je olakšala pravnim licima posao čekanja u redu ispred šaltera lokalne poreske uprave, a u planu su još neke olakšice vezane za administraciju.

Direktor Кancelarije za IT i eUpravu, doc. dr Mihailo Jovanović izjavio je:

„Ove godine napravljen je iskorak kada je u pitanju rad Portala lokalnih poreskih administracija i omogućena je još jedna bitna funkcionalnost, a to je da sva pravna lica mogu elektronskim putem da podnesu prijavu za utvrđivanje komunalne takse za isticanje firme na poslovnom prostoru – firmarine. Za korišćenje ove elektronske usluge neophodno je korišćenje kvalifikovanog elektronskog sertifikata, a a pravna lica od sada elektronsku prijavu firmarine za jedan ili više objekata  u potpunosti mogu da završe preko interneta, bez odlaska na šalter lokalne poreske uprave. Svakako ovde nećemo stati, konstantnim unapređivanjem postojećih usluga i omogućavanjem novih, građanima i privredi želimo da olakšamo administrativne procedure, čekanje u redovima pošaljemo u prošlost, a rad javne uprave stavimo u službu građana, što i jeste jedan od glavnih prioriteta ove Vlade“

Na portalu lokalnih poreskih administracija svako pravno lice može da proveri koliko je trenutno zaduženo, da li je u pretplati i da izvrši plaćanje elektronski.

Obaveza i učestalost prijave ostaju iste kao do sada, tj. u skladu sa odlukama lokalnih samouprava.

Kako se prijavljuje firmarina online?

Kako objašnjava direktorka za regulatornu reformu u NALED-u Jelena Bojović:

„Potrebno je da se privrednici samo loguju na sistem lpa.gov.rs i podnesu svoje podatke, a uvidom u obaveze, mogu i odmah da izvrše elektronsko plaćanje. Umesto dva sata, sve se završava za pet minuta“.

Od puštanja portala do danas, bilo je više od 56.000 online prijava imovine pravnih lica, oko 400 transakcija plaćanja i preko 54.000 poseta portalu.

Ovim postupkom, država je olakšala pravnim licima jedan deo administracije i znatno uštedela vreme koje bi pojedinci gubili čekajući u redu.

Sve novosti vezane za kancelariju za IT i eUpravu možete pratiti preko Twittera:

prijava-firmarine

LPA sistem je uspostavljen početkom 2019. godine. Preko centralizovanih podataka građani i privreda imaju uvid u svoje poreske obaveze na teriroriji Srbije.

LPA portalom je olakšano kako fizičkim tako i pravnim licima da neke administrativne poslove mogu obaviti preko interneta a ne da svoje vreme troše čekajući u redu.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

3 − three =