Zoom je napravio bum

Pandemija virusa KOVID19 zauvek je promenila pojam radnog mesta u celom svetu. Rad od kuće preuzeo je primarnu poziciju u kojoj god poslovnoj grani je to bilo moguće. Kako bi zaštitili sebe i druge, ljudi širom sveta napravili su kućne kancelarije, a deca su dobila virtualne učionice. U vreme karantina i socijalne distance da bi ostali stalnom kontaktu sa svojim kolegama ili profesorima, razni programi i aplikacije za komunikaciju postali su obavezno sredstvo poslovanja.

Da vas je neko pre nekoliko godina pitao da video četujete, verovatno biste odmah krenuli da uključite Skajp. Danas postoje razni kanali video komunikacije poput Vibera, Vacapa i Mesendžera, ali iznenadnu popularnost i tron moderne video komunikacije u doba pandemije osvojio je Zoom.

Šta je Zoom?

Zoom je američka kompanija koju je osnovao Erik Juan (Eric Yuan) 2011. godine pod imenom Saasbee. Naredne godine kompanija menja ime u Zoom i predstavlja Beta verziju svog softvera, u kojem u video razgovoru može da učestvuje do 15 učesnika. Prvi klijent ove kompanije bio je Stanford Univerzitet.

Prva zvanična verzija Zoom-a izlazi 2013. godine, a broj učesnika u razgovoru povećan je na maksimum od 25. Do juna sledeće godine ova kompanija imala je 10 miliona korisnika. Danas u doba COVID19 pandemije, Zoom na dnevnoj bazi ima nekoliko stotina miliona učesnika u video koferencijama, sastancima i časovima.

zoom aplikacija

Šta Zoom nudi?

Zoom nudi nekoliko opcija poput Zoom Rooms ili Zoom meetings pomoću kojih kožete učestvovati u razgovorima sa ljudima koji su na drugom kraju planete. Ovaj softver omogućio je i učenicima da formiraju virtuelne učionice kako bi mogli da nastave sa nastavom u vreme pandemije. On sadrži osnovne alate koji su potrebni u video komunikaciji i deljenju materijala. Video komunikaciju koja se obavlja preko Zooma možete da snimite u MP4 formatu, takođe možete međusobno da delite dokumente, fotografije i video snimke. Možete ga koristiti na različitim uređajima: mobilnom telefonu, kompjuteru, laptopu ili tabletu.

Zašto je Zoom toliko popularan i koje su njegove slabosti?

Najveći konkurent Skajp malo se razlikuje od Zoom-a, ali je ipak uspeo da izgubi na popularnosti, zbog čega? Najveća prednost Zooma je, bar za širu poslovnu publiku, to što nudi besplatan sastanak u trajanju od 40 minuta za maksimum od 100 učesnika. Lak je za korišćenje i nije vam potreban nalog da biste prisustvovali Zoom sastanku.  Sve što vam treba da biste pristupili Zoom sastanku je ID sastanka i njegova šifru. Zbog tih podataka kompanija se bori sa problemima sigurnosti i privatnosti, jer se dešava da nepoznati ljudi upadnu na sastanak korisnika i prikazuju im lascivan sadržaj poput pornografije. Drugi ozbiljan problem privatnosti je taj što se sa platfome lako mogu skinuti fotografije i privatni podaci učesnika. Upravo iz ovih razloga mnoge kompanije svoju vernost stavljaju u ruke Majkrosofta i Skajpa koji su provereno sigurniji. Kada ova dva giganta stavite jedno pored drugog, male su razlike i zato u budućnosti očekujemo dobru bitku za tržište.

Ljudi nastavljaju da koriste Zoom, jer je besplatan i lak za upotrebu, ali konkurenti razvijaju ideje i planiraju da vrlo brzo sustignu ovu kompaniju.

devojka na video pozivu

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

20 − 15 =